Wycieczka do Krakowa

W dniach 8 -10 października 2018 roku mieliśmy okazję zwiedzić jedno z najpiękniejszych miejsc w Polsce - Kraków. Na wycieczkę udali się uczniowie klas trzecich i czwartych. Od samego początku wyprawy przyświecała nam idea poznania tego cudownego miejsca przez pryzmat historii, sztuki i literatury.

Pierwszego dnia po długiej podróży dotarliśmy do muzeum na terenie byłego obozu Auschwitz. Miejsce to dla całego świata jest symbolem terroru i niewyobrażalnego ludobójstwa. Po kilkugodzinnym zwiedzaniu w niewysłowionej ciszy, pogrążeni w smutku przyznajemy, że nie da się zrozumieć współczesnego świata bez dogłębnego poznania historii nazistowskiego obozu Auschwitz.

Drugi dzień upłynął nam pod znakiem zwiedzania Krakowa śladami Młodej Polski. Pani przewodnik zaprowadziła nas do najpiękniejszych miejsc, związanych z tą epoką literacką . Mieliśmy okazję zobaczyć Teatr im. J. Słowackiego, gdzie w roku 1901 odbyła się legendarna prapremiera „Wesela” Stanisława Wyspiańskiego. Następnie przeszliśmy szlakiem młodopolskich kawiarni literackich m.in. Jamą Michalika czy Paon. Pani przewodnik przybliżała nam przedstawicieli bohemy artystycznej przedwojennego Krakowa. Ponadto zwiedziliśmy Wzgórze Wawelskie, Dziedziniec, Katedrę na Wawelu oraz Groby Królewskie. Mieliśmy okazję podziwiać cudowne witraże Stanisława Wyspiańskiego i Józefa Mehoffera w klasztorze Ojców Franciszkanów. Nie sposób nie wspomnieć o Barbakanie, Sukiennicach, Kościele Mariackim czy o Oknie Papieskim - miejscu znanym z przemówień papieża Jana Pawła II. Spacery po Plantach w jesiennym słońcu na zawsze pozostaną w naszych wspomnieniach. Wczesnym popołudniem udaliśmy się jeszcze do Kopalni Soli w Wieliczce. W zwiedzaniu i odkrywaniu piękna tego miejsca pomógł nam legendarny skarbnik, który przygotował dla nas niespodzianki i zadania do wykonania. Poznaliśmy między innymi ciekawą legendę związaną ze świętą Kingą i jej pierścionkiem. Po tak intensywnym zwiedzaniu, pełni wrażeń udaliśmy się na pyszną obiadokolację do restauracji o wdzięcznej nazwie Smocza Jama.

Trzeci dzień to poranna wizyta w Muzeum Narodowym w Krakowie. Obejrzeliśmy unikalną ekspozycję poświęconą malarstwu XIX i XX wieku. Była to prawdziwa gratka dla koneserów sztuki ,gdyż wśród artystów takie nazwiska jak St. Witkacy, O. Boznańska, L. Wyczółkowski, J. Malczewski czy M. Abakamowicz. Ostatnim punktem zwiedzania była słynna dzielnica żydowska Kazimierz, na czele z barokowym Kościołem Na Skałce.

Wieczorem bezpiecznie powróciliśmy do Pomiechówka. Była to niezapomniana przygoda, którą będziemy nosić w sercu i w pamięci bardzo długo!!! Dziękujemy wszystkim uczestnikom, spisaliście się na medal, to był cudowny czas!!!